Türkiye’nin yüzde 60’ı günün 3 saat 1 dakikasını sosyal medya kullanarak geçiriyor


Türkiye’de 48 milyon şahıs günün 3 saatini sosyal medyada geçiriyor

Türkiye’de nüfusun yüzde 60’ı günün 3 saat 1 dakikasını sosyal medya kullanarak geçiriyor. Bu oran türkiye nüfusunda 48 milyon vatandaşa tekabül ediyor.

Medya takibinin öncü kurumu ajans press, türkiye’de toplumsal medya ve web alışkanlığı üzerine medya incelemesi gerçekleştirdi. Ajans press’in we are social 2017 verilerinden edindiği bilgilere bakılırsa 48 milyon kişilik kitlenin yüzde 87’si düzenli olarak her gün internete girerken, online ortamda 3 saati sosyal medyada olmak üzere 6 saat 46 dakika geçiriyor. Türkiye’de interneti aktif olarak kullanan kitlenen tamamı en az bir sosyal medya platformunun kullanıcısı ve üyesi oldu.

Youtube en fazlaca kullanilan uygulama

Türkiye’deki web kullanıcılarının en çok kullandığı kanal yüzde 57 ile youtube oldu. Youtube’u yüzde 56 ile feysbuk ve yüzde 45’le instagram takip etti.

Prnet’in araştırmaya konu olan 2017 yılı içinde gerçekleştirmiş olduği medya incelemesinde toplumsal medya platformlarıyla alakalı sene boyunca 121 bin 158 haber çıkışının medyaya yansıdığı belirlendi. Medyaya yansıyan haber başlıklarında sosyal medya ve internet kullanımının bu denli artmasının e-tecim sektörünü de hareketlendirdiği belirlendi. Son bir yılda internetten alışveriş yapanların saysıcaklıknın 2.5 milyon şahıs artarak 15 milyona ulaşması dikkat çeken başlıklar içinde yer aldı. Perakende sektöründe e-ticaretin genel payı yüzde 3-4 civarında olurken bu oranın gelişmiş ülkelerde yüzde 8-12 aralığında olduğu belirlendi.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.